Døgnvagt for heste

Døgnvagt for heste er en abonnementsordning

Vestsjællands Dyrlægevagt ændrer fra 1. januar 2017 vagtordningen for hesteejere.

Hesteejere, der til dagligt er tilknyttet en af de 5 vagtbærende dyreklinikker, får besøg af vagtdyrlægerne på mere fordelagtige vilkår end andre. Det gør de, fordi de betaler for abonnement på vagtordningen gennem det årlige vaccinationshonorar.

De 5 dyreklinikker, hvor dyrlægerne påtager sig at passe døgnvagten på Vestsjælland på skift, er Mørkøv dyreklinik, Snertinge dyreklinik, Kalundborg dyreklinik, Odsherreds dyrehospital og Gørlev dyreklinik.

Hvis din hest bliver vaccineret af Gørlev dyreklinik er 12 måneders vagtabonnement inkluderet i vaccinationshonoraret. Dyrlægen sætter et vagtmærke i hestepasset hvert år. Føl af hopper med vagtabonnement er selvfølgeligt også dækket af vagtordningen indtil de er 6 måneder gamle hvis hoppen har et vagtmærke i sit hestepas. Vagtmærket giver din hest adgang til vagtbesøg til normal vagttakst uden ekstra vagt-tillæg.

Hvis du vil benytte vagtordningen uden at være tilknyttet en af de deltagende dyrlægepraksis har du 2 muligheder:

Du kan købe et 12 måneders vagtabonnement ved henvendelse på dyreklinikken. Det koster 800 kr plus moms og gælder et kalenderår. Det giver din hest adgang til vagtbesøg til normal vagttakst uden ekstra vagt-tillæg. Vagtabonnementet skal være købt inden du ringer efter vagtdyrlægen. Vagtmærker vil kun blive udleveret, hvis du ikke har ubetalte dyrlægeregninger.

Du kan rekvirere vagtdyrlægen uden at have vagtabonnement. Så vil du blive opkrævet et ekstra vagthonorar på 800 kr plus moms for besøget. Dette ekstra honorar er en betaling for at du benytter en vagtordning, som du ikke er med til at betale for opretholdelsen af.

Event kalender